سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن اسلامی در یک نگاه

تعریف اتحادیه انجمن های اسلامی

با حدف ایجاد وحدت و هماهنگی بین انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور به منظور حراست از دستاوردهای انقلاب و تحقق ارزش های اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی و جهت بخشیدن به فعالیتهای صنفی دانش آموزان مسلمان ومتعهد در سال 1385 با حمایت های معنوی و مادی حضرت امام خمینی(ره) تاسیس وطی سالیان متمادی در زمینه تربیت نیرو های مخلص دانش آموزی و حضور آنها در صحنه های انقلاب اقدام نموده است .

 

چارت تشکیلاتی انجمن اسلامی مدرسه

 

انجمن اسلامی مدرسه رکن اساسی تشکیلاتی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان استکه برای تحقق – حفظ و تعمیق اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی و...اهتمام می ورزد و این امر جز با تشکیل هیئت مرکزی که عهده دار کلیه فعالیت های انجمن اسلامی مدرسه است محقق پذیر نمیباشد.

 

انجمن اسلامی مدرسه

 

واحد فرهنگی و امور اجتماعی

واحد تشکیلات و سازماندهی

واحد آموزش و امور علمی

مدیریت کلیه فعالیت های فرهنگی-اجتماعی جریان ساز در مدرسه را بر عهده دارد.

مهمترین رکن انجمن اسلامی است و مسئولیت انجمن اسلامی مدرسه را بر عهده دارد

مدیریت کلیه برنامه های مطالعاتی-علمی و آموزشی به منظور پاسخگویی به نیاز های فکری-اعتقادی مدرسه را بر عهده دارد.

 

 

جنبش دانش آموزی

 

وقتی میگوییم ((جنبش دانش آموزی)) یعنی کنشها و تلاش های مجموعه ای از دانش آموزان به سمت هدفی مشخص به شکل تقریباً پیوسته و هماهنگ جنبش دانش آموزی حرکتی است برخاسته از متن دانش آموزان و تلاشی از میان آنان و برای آنان یا حرکتی که بر اساس پاسخ گویی به نیاز ها و مطالب واقعی آنان پدید آمده باشد.

 

خیمه های معرفت

 

خیمه های معرفت یکی از راهبردی ترین برنامه های اتحادیه است که با حدف تربیت نیروهای زبده و متعهد و به منظور ارتباط با زبدگان دانش آموز شکل گرفته است از جمله مهمترین مواردی که در این برنامه راهبردی میتوان به آن اشاره نمود :

1-همایش های آموزشی تخصصی مربیان خیمه های معرفت با حدف تبیین سیاست ها و استراتژی های خیمه های معرفت و نقد و بررسی عملکرد مربیان.

2-تولید و ارسال نشریه و محصولات آموزشی به مربیان خیمه های معرفت و عموم دانش آموزان (به ویژه نشریه تخصصی خیمه های معرفت ویژه مربیان که در آن علاوه بر تامین بخش زیادی از محتوای مورد نیاز مربیان برای تشکیل خیمه های معرفت-آموزشهای تشکیلاتی-علمی-روانشناختی و دینی وجود دارد.

 

مرکز آفرینش های ادبی هنری آینده سازان

 

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به منظور تولید محصولات هنری ویژه دانش آموزان در موضوعات دینی و انقلابی اقدام به تاسیس این مرکز نموده است از جمله مهمترین اقدامات این مرکز میتوان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • تاسیس باشگاه نویسندگان جوان: به منظور آموزش های تخصصی، نقد و چاپ آثار اعضا و...
  • برگزاری مسابقات ادبی و هنری
  • جشنواره نشریات دانش آموزی
  • سوگواره شعر و ادب کربلا
  • جشن روز ایرانی...

 

مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان

 

مرکزی است وابسته به دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان که با هدف ایجاد ارتباط بین حوزه و مدرسه(روحانی و دانش آموز) و با نگاهی نو در راستای تعلیم و تربیت دینی و انقلابی جوانان دانش آموز از سال 1381 شروع به فعالیت نموده است.

 

موسسه علمی آینده سازان

 

موسسه علمی آینده سازان از مراکز اقماری وابسته به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بوده که به منظور ایجاد انگیزه و شور و شوق و نهضت علمی در سطح مدارس و ترغیب و تشویق آنان به امر مطالعه و یادگیری اقدام به برنامه ریزی و اجرای فعالیت های علمی به شرح زیر نموده است:

الف)برگزاری آزمون های علمی: این آزمون ها معطوف به سطوح مختلف در حیطه های گوناگون یادگیری بوده و طراحی سوال های آزمون ها توسط عزیزان هیئات علمی انجام میشود.

ب)تاسیس خانه علمی

ج)برگزاری جشنواره کاوشگران جوان

د)برنامه سفیران علمی آینده سازان: برنامه ریزی برای ارتقا سطح علمی دانش آموزان مناطق محروم کشور در جهت برقراری عدالت آموزشی

 

نشریه آینده سازان

 

دو هفته نامه آینده سازان،نشریه ای است که سعی دارد تا با ایجاد فضایی با نشاط مطالب گوناگون علمی، ادبی، فرهنگی و هنری را با قالب های مختلف در دسترس دانش آموزان عضو انجمن های اسلامی مدارس قرار دهد.

این نشریه قدیمی ترین سامانه ارتباطی اتحادیه است که از سال 1360 به دبیرستان های کشور راه یافته است.

همکلاسی آسمانی

 

مجموعه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان همواره سعی بر آن داشته است با اجرای برنامه های مختلف به تکریم و بزرگداشت 36 هزار شهید دانش آموز که بیشتر آنها زمانی عضو انجمن اسلامی مدرسه بودند و از طریق انجمن های اسلامی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شده اند بپردازد.در راستای این هدف عالی طرح سراسری همکلاسی آسمانی در سه قالب برگزار میگردد:

 

*1-سرگذشت پژوهی:

 تحقیق در مورد سیره فردی و اجتماعی توسط گروههای 4 نفری از دانش آموزان

 

*2-یادواره های استانی:

 شرکنت تمامی اعضای سرگذشت پژوهی در برنامه های استانی

 

*3-کنگره مرکزی:

 برگزاری اختتامیه برنامه همکلاسی آسمانی هر ساله با حضور برترین های سرگذشت پژوهی .

 

هیات انصار المهدی (عج)

 

 

هیات انصار المهدی (عج) جمعی است دانش آموزی که به بهانه ایام مذهبی در سراسر کشور گرد یکدیگر می آیند تا با اهل بیت(ع) تمرین مهرورزی کنند.از جمله مهمترین فعالیت هایی که این هیات در سالهای گذشته انجام داده است می توان به مواردی چون تشکیل کاروانهای عتبات عالیات-اجرای برنامه های هماهنگ کشوری در مناسبت های مذهبی-برگزاری نمایشگاههای تصویری و تولید نرم افزارهای چند رسانه ای محتوایی آموزشی اشاره نمود.

 

هیئت برادران :

 زمان: پنجشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا -- مکان اتحادیه انجمن های اسلامی استان اردبیل سالن هیئت انصار المهدی

 

هیئت خواهران :

زمان: چهارشنبه ها از ساعت 15الی30/ 16—مکان حسینیه اتحادیه انجمن های اسلامی استان اردبیل